Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Buget bun si probleme fara rost. Majorari si bani de haine

cold weatherDin respect pentru cei care se informeaza de pe aceasta pagina si din respect pentru transparenta ca necesitate va tinem la curent cu situatia reala si curenta a unor demersuri pe linie bugetara si implicit salariala. Asa cum ne este obiceiul, vom spune lucruri bune dar mai ales rele.

Despre 2016 sa spunem ca este primul an de functionare a sistemului penitenciar in care se intra fara restante la echipament, cu sectorul operativ echipat aproape integral in noua tinuta si este primul an din perioada de criza in care bugetul acopera plata salariului pe intregul an, fara nici o gaurica (in general aveam un handicap anual de o luna-doua pe care le completam la rectificari). In plus se platesc majorari salariale intre de 10% si 25% personalului.

Sa mai zicem de 2016 ca este un an care a inceput cu o presiune mare pe sectorul economic care trebuie sa distribuie si sa bage in documente o cantitate enorma de materiale cumparate din bugetul pe 2015, pentru imbunatatirea conditiilor de munca. Unitati de aer conditionat, frigidere, scaune, dulapuri, seturi de vestiare etc. Am pierdut socoteala. Numai de astfel de presiuni sa avem parte! Si nu din cele puse de SNLP ca DEA sa calculeze corect plata majorarilor dupa ce am descoperit ca 36 mld de lei alunecau usor din buzunarele oamenilor in bugetul statului.

Ce sa mai spunem despre informatia socanta ca ANP are buget pentru a ocupa 1005 posturi vacante in cursul acestui an?! Nici noi nu am crezut in finalitatea atat de apropiata a actiunilor sindicale care includeau in fruntea revendicarilor ocuparea urgenta a 1000 de posturi. Am cerut si am cerut din nou insa ne-am obisnuit cu alt tip de raspunsuri in ultimii 10 ani. Urgenta in dictionarul MJ/ANP are tendinte geologice.

Ne mai surprinde si conducerea ANP (aia care este) cu o noua marca inregistrata si anume botezarea anului 2016 ca "anul salariatului din sistemul penitenciar". Aproape ca suntem anesteziati de fericire si mai asteptam doar sa se intample minuni in continuare. Si atunci cand ne asezam confortabil pe norisorul cel roz si asteptam adierea de mai bine, iata ca ne si trezeste din reverie o rapaiala de ploaie rece si energizanta care ne trimite direct la rastelul cu pancarte, pardon am vrut sa zic umbrele.

Tot pe trendul pozitiv al lui 2016 era si continuarea platii majorarilor de 50% si 75% pentru misiuni speciale si respectiv pentru munca in repaus si sarbatori. Insa desi legea a mentinut active drepturile, MJ nu a emis normele de aplicare decat dupa ce a fost aprobat un miting de protest. Au fost semnate cu chiu cu vai cele doua ordine care nu sunt de fapt decat o continuare a cadrului din 2015 fara nici o modificare, insa am intrat intr-o totala criza de timp din cauza intarzierii.

Ploaia rece care ne strica karma este de fapt o veste proasta si anume aceea ca din cauza modificarilor in conducerea MJ si ca urmare a absentei ministrului in exercitiu, materialele pentru transmiterea celor doua ordine la Monitorul Oficial al Romaniei nu au fost finalizate inca. Nu omitem intarzierea deja produsa la semnare. Din discutii purtate cu reprezentanti MJ astazi, deducem ca probabil maine vor pleca la MO. Publicarea in MO dureaza minim o saptamana si iata cum intram in luna februarie pana cand sa vedem normele aplicabile (dupa publicare).

Din pacate solicitarile pentru deschiderea de credite se fac in cursul acestei saptamani si nu poate fi asteptata publicarea ordinelor. Am transmis atat MJ cat si ANP ca ne deranjeaza profund riscul ca pe data de 10 februarie in drepturile salariale sa nu fie incluse majorarile de 50% si 75% si ca reactia noastra va fi pe masura unei astfel de balbaieli fara rost. Intr-un an bugetar bun, astfel de situatii sunt efectiv ilogice. Avem asigurari de la ANP ca solicitarile care se vor trimite vor include toate sumele insa suntem atenti si usor ingrijorati. Nu ne dorim o noua divergenta dar nici nu intelegem de ce suntem tot timpul provocati. Am ajuns sa ne zbatem pentru plata la zi a unor drepturi legale si mai ales bugetate! 

In aceeasi situatie, ba chiar si mai absurda, sunt si banii pentru echipamentul pe anul in curs. Tot printr-un ordin semnat la insistente s-a decis plata acestui drept in transe lunare (fara modificarea valorii normei). Bugetul lunii ianuarie a inclus sumele necesare primei astfel de transe insa in lipsa ordinului banii nu au putut fi platiti oamenilor. Daca ordinul va fi publicat in timp util, impreuna cu cele privind majorarile, banii se vor putea plati pe 10 februarie pentru lunile ianuarie si februarie.

 

Comentarii  

0 #35 1892 29-01-2016 09:07
Dante,
Pentru ca tinuta de serviciu, cea pe care ai primit-o acum, nu acopera cei in jur de 900 ron alocati intr-un an pentru tinuta de serviciu.
Pe considerentul asta s-au impartit banii in doua: pentru tinuta de serviuciu si tinuta de serviciu. Daca nu se facea o astfel de distinctie nu mai primeai nimic intr-un an. S-a ales sa se categoriseasca acesti bani ca sa primesti macar bani pe tinuta de oras.
Deci, celor care au primit tinuta de serviciu li se opresc doi ani consecutivi banii aferenti tinutei de serviciu.
Citat
+2 #34 sef tura 29-01-2016 08:56
Domnilor nu putem pune problema" cine vrea poate sa plece". Numarul nostru conteaza, consider ca este o diferenta mare in ceea ce priveste pozitia pe care liderii nosti o pot ocupa cu ocazia negocierilor daca avem un pocentaj mare de reprezentativit ate sau un procentaj mic. Am vrut sa ridic o problema cu care ne putem confrunta. Oamenii au nevoie de explicatii la nivelul unitatiilor. Comunicare care trebuie facuta pe plan vertical si orizontal. Ps. Sunt membru de sindicat inca de la infintare si voi ramane in continuare
Citat
0 #33 Dante 28-01-2016 21:54
Citez pe Ștefan Teoroc:
Da, cam asa e Mihaita

daca am primit tinuta anul trecut(2015),di ferenta pe 2015 bani,aproape 1100,deci ar trebuii sa fim la zi cu banii de haine,atunci de ce anul acesta nu primim 1950 cat ar trebuii,ni se trage doi ani la rand pt tinuta aia?
Citat
0 #32 1892 28-01-2016 09:31
Pentru seful de tura,
Ofitere, de mai mare jena comentariul tau. Stefan Teoroc a fost mai plastic cu tine insa noi, astia multi care alcatuiesc sindicatul, iti spunem sa te duci sa te culci ca esti tareeee obosit. Pai daca aplici aceeasi gandire si cu oamenii din subordinea ta, mai bine te lasi de meserie. Nu are cum sa nu te duca capul mai mult. Asa ca...reconfigur eaza-ti argumentele ca sunt de toata jena.

DOAR UNITI PUTEM RAZBATE PRINTRE CEI CARE NE ABUZEAZA DREPTURILE !
Citat
0 #31 gavril 28-01-2016 06:17
Citez pe Nick:
Citez pe sef tura:
Sunt surprins de faptul ca am renuntat la protest doar pentru ca a semnat doamna ministru fara sa conditionam publicarea in termen de x zile in monitorul oficial. Sper sa fie publicat si sa fie bagati banii pe 10 feb in caz contrar cred ca vom pierde o parte din membri de la ambele sindicate.

Din aceia care nu s-au ingrmadit si pe lista pt miting....

Cine vrea sa plece este liber, avem nevoie de oameni pe care te poti baza.
Citat
+1 #30 Nick 27-01-2016 22:42
Citez pe sef tura:
Sunt surprins de faptul ca am renuntat la protest doar pentru ca a semnat doamna ministru fara sa conditionam publicarea in termen de x zile in monitorul oficial. Sper sa fie publicat si sa fie bagati banii pe 10 feb in caz contrar cred ca vom pierde o parte din membri de la ambele sindicate.

Din aceia care nu s-au ingrmadit si pe lista pt miting....
Citat
+1 #29 nu e asa ALBA ca ZAPADA 27-01-2016 08:38
Referitor la ținută : la penitenciarul în care îmi desfășor activitatea, evident în paza deoarece am primit ținută, se spune ca un rand de salopeta din cele 2 primite este pe anul 2015 iar cel de-al doilea ce l-am primit este pe anul 2016 întrebarea clara este: cei din paza care au primit uniforma de serviciu și cărora li s-au reținut sume pe anul 2015 din norma de echipament, ce suma trebuie sa primească anul acesta ? Mulțumesc pentru răspunsuri, cu respect.
Citat
-3 #28 Vasilica 27-01-2016 07:51
Daca este asa cum afirmati ca vom primi in jur de 1000 de lei bani de haine anul acesta inseamna ca operativul este condus cu 2-0 de catre cei de la birouri.Gresesc ?.
Citat
+5 #27 Un agent 27-01-2016 01:03
Citez pe Ștefan Teoroc:
Eu nu inteleg cum orice rahat pe care il fac cei din MJ sau ANP genereaza ganduri de retragere din sindicat in loc sa uneasca toti oamenii in lupta. Protestul a fost organizat pentru semnarea ordinelor si acestea au fost semnate. Daca ne jucam de-a protestele si semnarile, data viitoare nu mai miscam pe nimeni cu o amenintare pentru se va stii ca oricum facem. Va jucati cu soarta voastra tratand cu atata usurinta asocierea sindicala. Dar este o molima a acestei lumi. Nu sta in puterea oamenilor sa se bata cu conducere, hai sa se bata cu sindicatele si sa le sanctioneze. Nu ne dam seama ca exact asa dam aripi abuzului....

Foarte bine argumentat. Este cazul sa intelegem toti ca cei ce abuzeaza ( pentru ca pozitia pe care o au le permite) sunt factorii decizionali. La ei sta dreptul de semnatura ( adica puterea) la ei sunt abuzurile. Nu sindicatele fac legi, ordine si decizii sau alte dispozitii administrative. Sunt sindicatele consultate? Da, asa si? Daca se opune reprezentantul sindicatului credeti ca ministrul nu emite ordinul? Amintiti-va de cel cu TBC.Sindicatele au fost consultate, s-au opus, ordinul s-a emis, a fost contestat in instanta si a ramas ordinul in picioare. Doar nu o sa spuneti acum ca tot sindicatul este vinovat pentru modul in care judecatorul a luat decizia. Este o decizie judecatoreasca se respecta si punct. In domeniul nostru de activitate asta ar trebui sa se inteleaga mai usor. Nu toate bataliile le castigam chiar cand vrem, unele mai tarziu. Cat despre proteste, daca iesi in strada de fiecare data cand o decizie este cat de cat abuziva, crezi ca mai obtii ceva prin negocieri cu factorii decizionali? Eu cred ca nu, pentru ca ulterior vor spune ca-si asuma sa nu-ti acorde un drept pentru ca oricum tu iesi in strada, asa ca le devine indiferent, nu ca acum i-ar durea prea tare capul cat timp ei ne aburesc si noi ii votam. Apoi tot sindicatul va fi vinovat eventual pentru lipsa de rezultate. Iar in Romania si rog moderatorul sa ma corecteze daca gresesc, inca nu am auzit de vreo solutie pronuntata de instanta pentru abuz in serviciu daca nu ti se acorda un drept. Asa merge si asa va merge in continuare, pentru ca asa se vrea de peste tot si din interior si din exterior.
Citat
+6 #26 Ștefan Teoroc 26-01-2016 22:31
Luati factura si depuneti la unitate pentru decont. Sunt sume prinse in buget. Daca nu activam drepturi pentru care ne-am zbatut, nu facem nimic. Procedura e in ordin. Ti-ai dori mai degraba sa vina cu tine super juristul unitatii, asta in cazul in care aveti asa ceva? Ai avea mai mare incredere? Pe sindicat am preluat mii de cazuri de la infiintare, dar hai sa mai sufere si bugetu statului nu doar pe banii nostri... Ca de protectia noastra nu prea se ngrijeste statu asta
Citat
+1 #25 Just The Truth! 26-01-2016 22:21
@ Stefan Teoroc: asa este , aveti dreptate!Exista un ordin de ministru dar va ganditi daca unii dintre noi avem acele sume cerute de catre avocati?Ce facem in situatia in care nu avem banii?ceat despre deconturi, stim fiecare cat dureaza toata ...
Citat
+2 #24 Just The Truth! 26-01-2016 22:18
@ ''Bizaaar'' : stai linistit !Eu am intalnit o Judecatoare care a citit datele din buletin de fata cu interlopii cu toate ca ma amenintasera.Tr age tu concluziile si poate ne spui in ce tara traim.Ca sa nu mai spun ca, suntem obligati chiar daca avem indicative (numere) si purtam cagule ca in instanta detinutul sa afle tot felul de informatii confidentiale.U nele dintre aceste informatii sunt data chiar de catre unii J.D. din cadrul penitenciarului , in momentul cand detinutul reclama ''abuzul''.Cine ne sprijina Dle. Teoroc?
Citat
+2 #23 Bizaaar 26-01-2016 22:03
Eu am stat la rând la declarații alături de foști Deținuți ,interlopi din oraș.nu interesează pe nimeni.parea mea ,ca odată cu audierea ppl ne pot audia si pe noi,chiar fiind in timpul liber.nu da bine sa așteptăm pe holurile poliției alături de infractori.
Citat
0 #22 Ștefan Teoroc 26-01-2016 21:50
cri - da, s-au trimis la monitor
Citat
+1 #21 Ștefan Teoroc 26-01-2016 21:49
este o problema veche / juristii unitatii cica nu au atributii pe linie de personal / si nici in statutul lor / bine ca-l apara pe director ca reprezinta institutia / in general asistenta juridica este preluata de sindicate / dar nu uitati ca avem un ordin de ministru care prevede decontarea costurilor cu avocatul !!!
Citat
+2 #20 Just The Truth! 26-01-2016 21:39
Am o intrebare: referitor la abuzurile la care suntem supusi atunci cand suntem dati in judecatat de catre detinuti si nu ne sprijina nimeni, ce spuneti?Este normal ca un ''act'' care se desfasoara in timpul serviciului sa fie rezolvat numai de cel in cauza fara nici un fel de ajutor (jurist,etc)?Ma i ales ca suntem chemati pentru declaratii in timpul nostrum liber, ceea ce consider ca este un abuz!!! Timpul liber este pentru recuperare fizica si psihica nu pentru dat declaratii si pierdut tipul pe la Judecatorii, Tribunale, Parchet, etc. Nu suntem sprijiniti de nimeni chiar daca ''fapta'' s-a petrecut in timpul serviciului!Cu ce sunt eu obligat sa rezolv problemele din timpul serviciului in timpul meu liber.Daca lucrurile stau asa, ar trebui sa ne ponteze si pentru zecile de ore petrecute la Procuror datorita unor detinuti are dau toata ziua in judecata cadrele, pentru ca pot si au dreptul.VA ROG SA-MI RASPUNDETI !!!
Citat
+1 #19 Ștefan Teoroc 26-01-2016 21:06
Da, cam asa e Mihaita
Citat
-1 #18 Mihaita 26-01-2016 21:02
D le Stefan citi bani de haine vom primi in 10 februarie daca anul trecut am primit numai tinuta de serviciu.Se zvoneste ca numai in jur de 1000 de lei vom primi anul acesta impartiti in 12 luni.Este adevarat.Astept un rsspuns pe aceasta tema.
Citat
+16 #17 Ștefan Teoroc 26-01-2016 20:18
Eu nu inteleg cum orice rahat pe care il fac cei din MJ sau ANP genereaza ganduri de retragere din sindicat in loc sa uneasca toti oamenii in lupta. Protestul a fost organizat pentru semnarea ordinelor si acestea au fost semnate. Daca ne jucam de-a protestele si semnarile, data viitoare nu mai miscam pe nimeni cu o amenintare pentru se va stii ca oricum facem. Va jucati cu soarta voastra tratand cu atata usurinta asocierea sindicala. Dar este o molima a acestei lumi. Nu sta in puterea oamenilor sa se bata cu conducere, hai sa se bata cu sindicatele si sa le sanctioneze. Nu ne dam seama ca exact asa dam aripi abuzului....
Citat
0 #16 Nick 26-01-2016 19:30
O rog pe d-na Ministru Pruna sa se duca si sa ne lase,DEMISIA !!!! Luati si conducerea ANP,toata pe care tot vreti sa o schimbati cu dvs!!!
Citat
-6 #15 sef tura 26-01-2016 19:24
Sunt surprins de faptul ca am renuntat la protest doar pentru ca a semnat doamna ministru fara sa conditionam publicarea in termen de x zile in monitorul oficial. Sper sa fie publicat si sa fie bagati banii pe 10 feb in caz contrar cred ca vom pierde o parte din membri de la ambele sindicate.
Citat
+1 #14 Ștefan Teoroc 26-01-2016 19:21
any - da, am auzit de accident, ne pare rau pentru victime / redirectionam sesizarea / este de bun simt

alba ca zapada - cu sporul TBC am ridicat problema si in CC ANP de miercurea trecuta / astfel de abuzuri se intampla in multe unitati / trebuie luptat pe fiecare front / petitii, adrese, proteste, procese / ce pot sa spun? / este trimisa o interpretare a ANP foarte ok in unitati / nu trebuie decat aplicata / nu pot da raspunsuri punctuale la toate problemele ridicate - achizitiile tin de fiecare unitate iar tinuta nu se distribuie de doua ori (nu am inteles afirmatia)
Citat
+3 #13 any de la audit 26-01-2016 19:03
Inteleg ca Ilie Gabriel a avut un accident masina, in timpul programului, cu masina de serviciu. Imi pare foarte rau si ii doresc sanatate insa as vrea sa stiu de ce suntem informati despre toate evenimentele rutiere in care sunt implicati colegii nostri (cu nume, prenume si alte date mai mult sau mai putin personale) iar cand este vorba despre un cap ANP, se tace la greu?! Nu ma intereseaza detaliile accidentului ci motivatia pentru care noi, cei din unitati, trebuie sa informam despre orice rahat de incident rutier iar jmecherii nu. Domnule Teoroc, nu este o intrebare retorica, va rog.
Citat
-1 #12 cri 26-01-2016 17:19
DL TEOROC va rog sa ne spuneti daca ordinu /le au fost trimise spre publicare la monitoru of..va rog sa ne spuneti multumesc
Citat
0 #11 nu e asa ALBA ca ZAPADA 26-01-2016 12:43
Domnule Ștefan, dar ce facem cu restantele NEPLĂTITE pentru sporurile de HIV și TBC ? Care sunt restante din august septembrie (pe lângă ca ,"comisia" a stabilit 2 ore ziua și 1/2 pt tura de noapte nici nu le plătesc mai mult decât atât ne-au fost restrânse și anumite sporuri,ca cică se plătește sporul mai mare) ei.. cu aceasta chestiune ce facem? Drepturi salariale încălcate! A doua chestiune este: de ce la paza s-a băgat pe gat doua rânduri de ținute aici ma refer la 2015 și 2016 și anul acesta luam bani de haine diminuat aici ma refer la paza ?! Deci nu e chiar asa alba ca zăpadă cum spune-ți. A 3-a chestiune: de ce pe secții s-au cumpărat mese în miniatura? Scaune chinezești de unica folosință? Ii doare în patine pe cei care au făcut achizițiile deoarece nu dânșii lucrează acolo ,toate acestea achiziționate fără a întreba efectiv pe cei care își desfășoară activitatea zilnic pe secții pentru a le creea un climat cat de cat corespunzător pentru a desfășura serviciul cat de cat decent .asta sa nu mai spun de lipsa personalului din paza și nepăsarea șefilor la probleme ce țin de siguranță locului de deținere. Și asa mai departe . Aștept un răspuns punctual la cele sesizate de mine.
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Justice 17.10.2017 22:23
    Trebuie insistat pe eficientizarea concursurilor altfel vom rămâne ...

    Read more...

     
  • unu 17.10.2017 19:09
    Pentru cei ce intreaba de suma estimativa privind marirea de 10% spun asa ...

    Read more...

     
  • State 17.10.2017 18:07
    Dl. Stefan , ce stiti despre "fisa de monitorizare " ? In lipsa detinutilor ...

    Read more...

     
  • Marian 17.10.2017 12:40
    Ne puteti posta o suma estimativa intre minim si maxim referitor la ...

    Read more...

     
  • Costel 17.10.2017 10:11
    In legatura cu marirea de 10 la suta un procent minim si maxim cu ...

    Read more...

Google AdS